Jaha!?!

Käre far ringde nyss.
-Så nu är man utbildad ångmaskinist.
-Jaha!?! säger jag väldigt förvirrat.
Och pappa svarar:
-Ja visste du inte det, jag har studerat vid Linnéuniversitet i 4 månader nu och varit i Kalmar på Sjöfartsskolan några ggr, 3 dagar åt gången, bott på hotell och läst. Ja, jag har ju inte hunnit passa flickorna nu i veckan för jag var ju tvungen att läsa, jag kan ju inte komma dit och inte har läst något men jag kan ju en del innan (borde han väl kunna eftersom han är sjöingenjör :P). Sen har jag varit på universitetet i Växjö varje torsdag. Vi har haft 5-6 tentor. Några har varit nättentor. Och allting har jag fått betalt av museét i Växjö, så nu kan jag köra ångaren Thor och andra ångbåtar. Hjärt och lugnräddning har vi haft idag och testat defibrillator. Så nu ska jag kasta in kol, slå back och kolla trycket, det ska vara på 6 kg. Du menar att ingen har berättat detta? Har inte dina bröder berättat det? Nähä, ville bara berätta att jag är klar. Ha det så bra lilla gumman. Hej då! klick

Dagens tanke: aldrig försent att skaffa sig några universitetets poäng. (Farsan Baloo fyller 63 bast i sommar.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0