deja vú

När jag cyklade hem idag luktade det jasmin och någon annan odefinierbar sommardoft. Fick en deja vú och fick för mig att jag snart skulle sjunga Den blomstertid nu kommer... och sluta 4:an. Ställa klockan lite innan kl.9 och masa mig upp för att äta frukost med Lilla Storebror, lyssna på Sommarlovsradion (som oftast var någon av Fem-böckerna av Enid Blyton om jag inte minns helt fel.) innan klockan på svt tickar fram till halv 10 och Sommarlovsmorgon börjar och den där australiska serien med "tjejen-som-gick-genom-spegeln-och-for-bakåt-i-tiden-och-kan-endast-komma-tillbaka-om-spegeln-står-i-exakt-position,-vilket-den-helt-plötsligt-inte-gör-eftersom-någon-dammat-av-den". Ooootroligt spännande.

Ännu en deja vú idag, har för vana att läsa på tjottan oavsett vad som ska uträttas. Just detta stycke så blev en man kallsvettig och höll på att svimma etc. Precis detta hände en annan man i en annan bok när jag satt på tjotta för ett tag sen, weird!

Vaknade av mig själv idag och inte av några måsar eller några kråkor. Men när jag höll på att bädda sängen hörde jag det, en mes av något slag satt utanför och när jag var på väg till jobbet så såg jag den lille rackar'n på en gren utanför huset. Undra vad det blir imorgon?!

Dagens namnsdagsbarn: Maj (dvs. jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0