Alf

På jobbet igår fick jag ett sms från ett okänt nr.
"Hej! Vad görs? Lust att ses en stund i solen och läsa en bok eller nåt?"
Visade sig att det var från en tjej uppe i Umeå.
Jag svarade lite snällt:
"Hej! Tror att du har skickat fel, för jag befinner mig i Växjö och här är det mulet. Men jag kan rekommendera 'Familjelyckan' av Carina Dahl. Trevlig läsning och ha det så bra."
Tyckte jag var ett väldigt trevligt svar och jag tycker att hon den där tjejen i Umeå iallafall kunde svara med ett "Tack!"


Har idag varit ute i Lidnäs och gett Wilma och Fanny sina paket. Wilma blev så nöjd över sina "Hello Kitty" örhängen. Pappa kom förbi på fika också, för de skulle plocka upp nät. (Wilma trodde på 3 stora och Fanny på 6 små, sen ångrade Wilma sig och gissade på 8 stora. Hur många det blev vet jag inte, för Lilla Storebror hade haft mobilen i bakfickan och lyckats trycka så han behöver PUK-koden och den hade han inte kvar och sen har jag för mig att han tappade mobilen i paddocken också.) Men iallafall när vi sitter där och fikar så springer hundarna runt i trädgården och jag ser Alf springa och sniffa på skottkärran med atteraljerna för nätupptagningen. Helt plötsligt ser jag honom lyfta på benet och strålen träffar pappas flytväst. Jädra i min låda vad jag skrattade. Pappa blev lite upprörd men efter en avsköljning så fyller den nog sin funktion om så skulle behövas.

Dagens undran: Varför heter Per Morbergs program "Vad blir det för mat" och inte "Vad blir det för mat?" ?
För är det inte en fråga eller?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0