cash, kyla och kiss

I torsdags så satte jag mig på tåget mot Vimmerby via Kalmar, dvs. en färd på ca 3.20 eller en halv bok.
Efter att ha sovit länge och väl och otroligt gott (som alltid i Toteboet) så städade jag lite och läste lite i badet. På kvällen åkte jag, Mr.T och Sumpen in till Västervik, käkade på Thai Hoa, trevligt, gott men en aning salt. Biodags "Snabba cash". Tycker att den var lite rörig men det beror väl på att jag jämförde med boken och eftersom filmen som de flesta filmer bara är baserad på boken så jaa du förstår. I lördags begav vi oss mot Hultsfred för möte och umgänge med Miljögruppen, och efter några timmars möte åt vi och begav oss mot Metropol och "Kommando Hultsfred". En riktigt trevlig kväll. När det var dags att promenera hem så märkte Mr.T att "Oj, jag har inte nycklarna på mig." Så vi gick och gick i kylan, låren var förfrusna när vi kom fram och hittade nycklarna, efter ca 1 timmes promenad i snålblåst. Och sen jo då var det dags att gå igen, till stugan där vi skulle knoppa, bara det att det var ca 45 minuters promenad till från nycklarna sett. Hultsfreds Taxi har stängt mellan fredag kl 22 och måndag 07 så kändes det som att vi aldrig skulle komma fram levande, jo kanske men med en lägre kroppstemperatur i så fall. Men se Vimmerby taxi var på orten och vi fick vänta 10 minuter och sen en stund senare var vi framme vid stugan som inte är isolerad och endast har ett element. Efter att ha krypt ner i sängen och dragit täcket över huvudet för att ta vara på värmen från utandningsluften somnade jag väl runt 04 och vaknade skönt varm trots att ventilen över mig varit fullt öppen. Buss hem på eftermiddagen och kom glad i hågen hem till en lägenhet som osade av kattkiss, jajamen Magnus lille hade kissat i soffan. ÅÅÅååååh, alla-fula-ord-jag-kan. Så det var bara att börja lukta sig fram var det var han hade lättat på trycket. Och efter att ha läst lite på nätet och tagit det jag hade hemma, sprayade jag soffan och kuddarna med vodka. Idag har det såpats och sen blir det nog en släng med citron också. Katt-fan har hållt sig i skinnet idag och verkar väl inte må dåligt, kanske äter och dricker lite dåligt bara. Efter en pling till Djursjukhuset imorse så trycker jag i honom lite kosttillskott i förebyggande syfte mot kristaller. Det löser sig nog trots att allt kändes helt åt fanders igår.

Dagens födelsedagsbarn: Kevin Costner 55 år (a.k.a Frank Farmer, Robin of Locksley)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0