några veckor, några dar...

Snart 2 veckor sen jag kom hem från London, tiden går fort när man är där och tiden går fort när man kommer hem. Hade som vanligt det kanoners i u.k. Tågresan till Kastrup började med att vi kom till Alvesta där tåget var försenat med ca 70 minuter. Så istället för någon sliskig mat på flygplatsen blev det istället en sliskig dagens på Rådmannen i Alvesta. Efter att jag stirrat ihjäl mig inombords (man ska ju helst vara incheckad 2 timmar innan avgång) läste Mr.T på biljetten att det var 45 minuter som gällde för oss, så då var det ju biff. Vi hann till och med ta varsin bira. Mr.T och Andreas/Sumpen/Sula hamnade på rad 6. Själv fick jag sitta på 30 B, men men en öl senare var jag lika glad ändå. Fredagen i u.k blev en riktig turistrunda. Zickzackade oss fram på Oxford Street, gav upp, gick till Piccadilly, sen hamnade vi på Trafalgar och gick in på National Gallery och såg på van Gogh och hans andra målande vänners verk. Sen kikade vi på lejonen och Lord Nelson fram ifrån, tänkte att Big Ben får det bli, smiter förbi 10 downing street innan, sen var det Big Ben, parlamentet (flaggan i topp, Elisabeth var hemma.), Westminister Abby, sa tjena hejsan till Bettan på Buckingham, gick 20 meter in i Hyde Park innan vi bestämde oss för att ta oss till Camden. Eftersom varken jag eller Mr.T är så jätte glad för att vara med på bild så blev de flesta bilderna på byggnader och annat så bilderna är väl kanske inte vidare av intresse, ni som varit i London vet ju hur det ser ut och ni andra kan kanske googla :) hihi! Hotspursarna vann på lördagen och grabbarna var glada. Dagarna flöt iväg och helt plötsligt var det måndag och hemfärd var det på måndagen. Vi pratade lite löst om att mötas upp i Prag någon gång framöver, undra hur det blir med det...

Jobbade lite och sen var det dags för påsk. Upp till Totebo med katt och karl. Mjaugnus är inte vidare förtjust i när det går saktare än 70 km/h. Buzz-kväll på station och en fasligt massa skratt när stress ledde till felsvar. Lingonsylt är tydligen bra som ansiktsmask. Och pingviner äter människor. Har i helgen snittat 10.5 timme i sömn, underbart. Men inte i natt, inte den natten då jag borde sova eftersom det var dags att åka hem och dags att börja jobba. Utan katt och utan karl, det är bra tomt... Har idag bokat in Mjaugnus på kattpensionat i sommar, nu ska han bara vaccineras så är det klappat och klart.
Igår när jag vred och vände mig så tänkte jag "om jag skulle tappa kommunikationsförmågan och bli förlamad snälla någon se till att jag har något mjukt under hälarna när jag ligger i sängen för det svider och strålar så annars" Är det ett tecken på att det börjar gå utför med kroppen och att det analkas liggsår? Eller är det bara så man tycker att det känns när man har problem med att sova?!

Dagens problem: får inte igång det trådlösa modemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0