Lilla och Stora storebror.

I lördags, dagen efter att jag varit med jobbet på Bob Stevens :P så plockade jag och Mr.T upp Stora storebror och gudbarnet Moa och åkte ut till Lidnäs till Lilla storebror och hans flickor, sambo och farm. Stora storebror han har för det mesta mundiarré och även vissa problem med magen - vi la märke till de båda under dagen. (Eller problem med magen det har han nog alltid. Minns när Lilla storebrors sambo var gravid och vi åkte bil hem från en släktträff vid påsk och Stora storebror hade varit ute på galej kvällen/natten innan. Magen var inte riktigt i balans så gravida Lilla storebrors sambo fick tömma en plastpåse i bilen, in case of, pga. odören. Stora storebrors kommentar så här efteråt är att han är stolt över den stunden.) Mr.T skulle iallafall byta bromsar på kärran så det hjälpte Mojjans italienska hälft till med och medan han slet så passade vi andra på att ta oss en titt i Lilla storebrors lådor och skåp i traktorgaraget. Undra om inte han också har fått en liten autistisk ådra (jag har det iallafall, i vissa lägen). Allt var sorterat: Låda 1- skruvmejslar, Låda 2- tänger, Låda 3- hammare etc, i ett av skåpen fanns det "fack" med grejer som antingen skulle "fixas till" eller var "färdiga delar"... Jag tror att gården är i chock för så där ordentligt var det aldrig, never ever under min tid där, dvs. när pappa var herre på täppan. Pappa fäller ibland en del roliga kommentarer, som "Lilla storebror har isolerat vinden på traktorgaraget, det tog honom 2 veckor, jag funderade på att göra det... i 25 år."
Fanns mycket nytt och se sedan jag var "hemma" sist på gården, Mia och Anna hade växt (kalvarna), Wilma och Fanny hade växt (Lilla storebrors kids) men det som gjorde att det blev lite extra varmt i hjärtat var detta...

 
Kattluckan in till källaren.
"Pappa har gjort det för att Tuss inte ska bli blöt när det regnar"
 Wilma snart 6 år.

Dagens inköp: hälkräm till händer och armar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0