Upplevelse AquaMera

Trampade iväg på vingliga Stellan mot simhallen eller AquaMera som det heter. Efter 18 minuter i solariet för 70 pix så var jag ännu tröttare än var jag var när jag kom fram och somnade nästan vid skåpet. Men när jag väl ändå var på plats var det bara att bita ihop och hoppas på att det inte var för mycket folk på motionssimbanan. Allt gick helt lyyyysande fram till jag var på min 17 längd och med mer än hälften kvar, då ser jag en man som pausar på crawl-banan och SNYTER sig i vattnet, tvi vale vad fruktansvärt ÄCKLIGT, smitta!!! Inte bara lill-lördag utan en anledning till att förtära något alkoholaktigt hemma, nu blev det ju istället en massa vitlök och jag önskar helhjärtat att det skyddar mig från dagens äckligheter och snusk.
Såg en man med utländsk härkomst kämpande sig framåt i vattnet med en något personlig simstil men han gav inte upp trots att det mer såg ut som han trampade vatten än försökte sig på bröstsim. Imponerande!
Sen funderar jag lite på det där med Speedos. Är inte det lite, lite ute?! I och för sig tror jag pappa hade på sig sina så sent som i somras men det var ju för att han inte hittade sina andra mer "normala" badbrallor (hoppas verkligen att så var fallet).

Dagens man: "bonde söker fru"- Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0