en måndag som alla andra

Vaknade som vanligt till av att mr.T skulle bege sig av i ottan och jag hade sovit dåligt efter att ha börjat läsa "14 år till salu", hade ont i underlivet igår när jag skulle sova, en bok som det bara kryper i kroppen när man läser och den är nästintill för otäck att läsa på kvällstid. Sedan en vanlig dag på jobbet och därefter snabbt hem på Stellan för att sitta barnvakt åt Moa 3 år-väldigt frågvis och klok. Vi åt lite kvällsmat men hon var väl mest intresserad av vad Magnus gjorde. Mös ner oss i soffan och på med barnkanalen trots att hon sa "jag tycker det är bra" när Scrubs stod på. Under ett av alla barnprogrammen konstaterade hon att "den katten har ingen svans men min pappa har en snopp." That's it, sen fortsatte hon att titta. Efter att hon blivit hämtad så började jag med tvätten och var är det där för jäkla påfund att bara ha svarta strumpor som sen är i olika nyanser, dvs. ett helvete att sortera.
Längtar redan efter helg (dvs. lördag kl 12.15 för min del) för jag är trött, den där extra timmen gjorde väl ingen större nytta, ställer ju bara till en massa bekymmer för mig när jag ska välja klocka på morgonen och måste börja snurra, vrida och vända. Hoppas på en god natts sömn trots bokläsning.

Dagens nationaldag: Österrike

Kommentarer
Postat av: Humla

Jag har enbart strumpor i regnbågens alla färger och världens alla mönster för att det ska bli lättare att sortera ;P

2009-10-27 @ 06:47:45
URL: http://humladahl.blogg.se/
Postat av: Mr T

Klaga inte på mitt val av strumpor.

Det skulle ju kunna vara mönster på dem i stället och då skulle det vara jobbigt att sortera dem....

2009-10-27 @ 08:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0