mån-fre 19.00 svt 2

I stort sätt varje vardag bänkar jag mig framför teven för att umgås med Rickard Olsson. Oftast så "tajmar" jag maten till klockan sju, så Rickard är min dagliga middagsgäst. Det bästa med hela programmet är presentationen av de tävlande i "Vem vet mest?" för helt plötsligt spricker de i upp i ett leende och dessa leenden kan se väldigt olika ut och oftast väldigt roliga. Tycker att jag kan en del (faktiskt) och senast igår blev jag förvånad när Rickard ställde frågan "Vilka bibliska systrar är döttrar till Laban och har gemensam namnsdag den 26 juni?" Först vart jag förvånad att Laban överhuvudtaget existerar i bibeln, trodde att han var ett litet tecknat spöke MEN... Dra på trissor, jag svarar för mig själv och hade helrätt. Får väl tacka Rune, Maj-Britt (tror Runes fru hette så) Hilding, Astrid och Kerstin för de flesta av mina bibliska kunskaper. Nu var det väl inte därför man tog sig upp varje (varje kanske var att ta i) söndag för att lära sig om den kristna tron utan snarare för att träffa någon som man kunde leka med efteråt (och efter 5 ggr fick man ju faktiskt välja något i korgen som stod uppe på pianot som t.ex. brevpapper) Sen är det väl inte direkt något att skryta med att vi emellanåt hade Åke Green som gäst.
Citat ur Åke Greens predikan om homosexualitet kallad Man och kvinna- Guds skapelseordning "Sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen. Herren vet att sexuellt förvridna människor kommer att våldta djuren. Inte heller djuren går fria från människans sexuella behov och branden som är tänd i en människa. Utan till och med detta kan man ägna sig åt." Vad jag vet har hans besök i vår oskyldiga söndagsskola inte lett till några men bland någon av oss (då barn mellan 6-12).
Åter till Rickard. Jag tycker om hans smådåliga skämt som - Det är KISS på teven? -Men torka bort det då!
Men det har hänt något med Rickard, jäkla i min låda vad han har pumpat överkroppen!!! (Vet ju inte riktigt hur underkroppen ser ut eftersom de sällan eller i stort sett aldrig zoomar in på den.) Ibland är jag rädd att hans tröja ska spricka över bicepsen. Imorgon är det iallafall fredag och Veckofinal så vi som sitter bänkade vid 19.00 imorgon får se vem som tar hem äran och 10.000 slantar. Jag hejar på Stefan (han kommer från Skåne och gillar blues).

Dagens födelsedagsbarn: Bryan Adams 50 år, Ryan Adams 35 år (tänk vilken röjig 85 års fest de kunde ha ihop.)

Förresten de bibliska systrarna är Rakel och Lea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0