katt i en annan kropp

Jag har länge funderat på om inte Magnus är född i fel kropp och då menar jag inte könsmässigt utan djurkropp. Han har en del hunddrag. När jag kommer hem och krånglar med nycklarna på eftermiddagen hör jag honom jamande på andra sidan dörren och när jag väl krånglat mig in och fått av mig ytterkläderna (som tar alldeles för lång tid enligt honom) så måste jag ner på huk och gosa lite och helst lägga mig ner på alla fyra så han kan trycka upp sin kalla blöta nos i mitt ansikte. Han sover för det mesta i min armhåla, helst skedande min arm men han ligger också (speciellt när det blir för varmt) vid fotändan av sängen. Någon lydnad förekommer dock inte, förutom att han vägrar att hoppa upp i sängen utan att man slår på täcket. Tidig morgon, helst i ottan väcker han mig som att det är dags för en morgonpromenad, jag vaknar och märker givetvis att jag måste pinkelura så jag stiger upp och oftast gör han mig sällskap och slår en drill (så det är inte bara tjejer som gillar att gå flera på toaletten samtidigt). Han gillar att leka och visste det stereotypiska garnnystanet är poppis men det han gillar mest är apport och fånga råtta i luften. Eftersom han ändå är ett kattdjur så är det kvällstid som det ska lekas. Så oftast när det är dags att läsa bok kommer han med en råtta eller en gummisnodd och då är det bara att kasta och han ilar iväg som bara den, sen tar det en stund och sen hör man att han släpper ner kvällens leksak jämte sängen och är jag inte tillräckligt snabb så kommer det ett jam och det är bara att göra honom till lags och använda mig av min utomordentliga kastarm. Vid måltider sätter han sig gärna och tigger men kanske lite mer på sitt eget vis, äter vi i soffan ska han gärna upp lite i knät och upp med tassen på den hand man för till munnen.


Han sover gärna rätt lustigt också.

Dagens upptäckt: Är säkert sist av alla, men det är ju för tusan Christian Bale.
http://www.youtube.com/watch?v=kzgB783lUFg

Kommentarer
Postat av: kickasss

jag tror att katter har börjat bli mer och mer hund. Min är ju likadan, typ... fast nu är hon trött och sover. Vid 22-23 är hon¨som sömnigast. Såvida inte jag ska sova då....

2009-11-28 @ 23:06:34
URL: http://diverseprojekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0