H1N1 a.k.a svininfluensan

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, tänka eller anse om svinis, och framförallt om vaccineringen.
-"Vaccinet innehåller mycket kvicksilver" men den mängden får du i dig genom dina måltider under tre dagar. 
-"Vaccinet ger 65% skydd." "Vaccinet ger 75% skydd." Då innebär det ju likförbannat att det är 25-35% risk att jag får svinis.
-"Vaccinera dig så att du inte går runt och smittar andra" Men om det bara ger 65-75% skydd innebär det då att det är 25-35% risk att jag smittar någon trots att jag vaccinerat mig?!
-"Vaccinet har inte testats tillräckligt mycket" Jan Lilliemark, professor, Läkemedels verket: -12000 har testat prototypvaccinet och det nya vaccinet krävde inga kliniska tester, få läkemedel har testats på så många innan godkännande.
-"Man kan få en nervsjukdom av vaccinet." Guillain Barrés-syndrom. Men den förekommer lika ofta/sällan hos vaccinerade som icke vaccinerade.
- "Vaccinet kostar samhället mer än vad själv svininfluensan kommer göra." Så är det säkert, men undra vad en svindos kostar?! 

Sen all den där hysterin med handsprit, skyddar den inte bara mot bakterier, skyddar den verkligen mot att jag inte smittas med ett virus? För om så är fallet varför inte bara ta en dos med handsprit?! (Eller är jag helt ute och cyklar på Stellan nu:P)

MEN jag ska nog iallafall ta den där sprutan för det finns bra mycket roligare saker än att ligga hemma i svinisflunsan. Vem vet det kanske blir för mig som för hejarklacksledaren Desiree Jenkins från Washington, det sägs att hon bara kan gå baklänges efter vaccinationen. Så ser ni mig gå bakåt är det bara så att jag tagit sprutan.

Dagens namnsdag: Tobias

Kommentarer
Postat av: kickasss

Får hellre svininfluensan än svullet ansikte som kräver kortisoninjektioner... Och hellre influensa än att alla kroppsdelar inkl tungan domnar bort så man måste läggas in för det. Nej, jag liter inte på det som den skeptiska syrra jag är...

2009-11-03 @ 18:59:45
URL: http://diverseprojekt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0