sömn

I torsdags fick jag för mig att lägga till lite inventarie i min och Mr.T's lägenhet, de enda han såg (till en början) var att jag ställt några lp-skivor i bokhyllan i hallen. Men att jag däremot hade hängt upp 4 poträtt (paul, ringo, john och george) i hallen precis innanför dörren till höger i ögonhöjd bommade han totalt. (Bort)förklaringen till det hela var "Jag ställde ju ner väskan och sen så hälsade jag ju på Magnus." Än har han inte sett att jag kompletterat med en kent-poster inne i det tredje rummet a.k.a. kulturrummet... men ja nu vet han! 

Har i helgen haft enorma problem med katt-fan. Vet inte hur många ggr jag verkligen funderade på att göra köttfärs av honom. Dagtid ligger han och myser och har sig. Han kryper gärna upp i knät och rullar ihop sig till en kringla
  
eller lägger sig på en, men så fort det är dags att sova och lampan släcks så kopplas katt-instinkterna på och nattdjuret vaknar, fyyyy fasen vad han gnäller och piper och jamar. Igår fick han en leksaksråtta trots böld-varningen och dra på trissor han lekte sig trött och i natt har han som vanligt legat i min armhåla och delat med sig av sin värme. Har dock ett bekymmer idag, hittar inte leksaksråttan och befarar att det blir en störd sömn i natt igen.

Dagens tv-program: Ullared.
Dagens händelse: Berlinmuren faller. (1989)
Dagens födelsedagsbarn: Fröken L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0