humma

När man beger sig till Simhallen a.k.a Aqua Mera får man sig alltid några upplevelser eller en rad funderingar. Jag undrar känner man inte när man har en cameltoe/ninjatoffel?! En av deltagarna i dagens spinningpass, en kille i cykel-cykelbyxor dvs. sådana med stoppning på de lättskavda ställena, han den här mannen i 35-års åldern går iallafall fram till instruktören som använder en maskin i gymet (eftersom passet innan inte är slut än.),som verkar vara för rehab eller nåt, han säger iallafall lite småballt till instruktören som för övrigt är en söt tjej. "Här tränar du lite ja, har du något problem?!" Hon svarar "Ja, jag har lite stickningar i skinkorna" Killen såg inte vidare bekväm ut när han fick det ingående svaret. Jag genomför passet med bravur med tanke på att jag inte varit på ett pass på tre månader utan bara simmat lite och för det mesta intagit soffläge efter jobbet. Jag tycker faktiskt att det är lite creepy när man gör sina vanliga shorts till speedos under spinningpasset. Håller sen på att göra mig redo för dusch när jag ser en kille i kanske 9 års åldern (lite väl stor för damernas kanske tycker jag men men) när han är på väg mot duschen möter han en rejält kraftig afrikansk kvinna, killen blir så fascinerad att han vänder sig om och jag måste i stort sett hjälpa honom att få igen munnen med handvev.

Idag den 19 november firar vi: Världstoalettdagen.
Världstoalettorganisationen, WTO, (World Toilet Organization) är en internationell organisation som behandlar frågor rörande toaletter och sanitet. Organisationen är baserad i Singapore och omfattar 17 länders toalettorganisationer runt om i världen. Varje år hålls World Toilet Summit som är en konferens sponsrad av organisationen som även uppmanar att fira "Världstoalettdagen" den 19 november varje år. Organisationen har också varit med och startat världens första toalettskola i Singapore. (www.toilet.org.sg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0